Geloven in Verbinding

Initiatieven voor oecumenische verbinding naar aanleiding van The Passion

Klik hier voor de website van Geloven in Verbinding

Op donderdag 28 maart jl. vond The Passion plaats in Zeist. Toen dit in november 2023 bekend werd vonden Annemarie Bijl en Geeske Donze elkaar al snel in een gedeeld verlangen om mensen, kerken en de samenleving te verbinding naar aanleiding van dit evenement. Het project ‘Geloven in Verbinding Zeist’ werd in december 2023 opgezet.

Het doel was enerzijds om alle activiteiten die kerken in de veertigdagentijd en rondom Pasen organiseren te verzamelen en te delen via sociale media, lokale media en in de oecumenische agenda op deze website. Aan de andere kant wenste Geloven in Verbinding onderlinge verbinding tussen kerken en mensen te faciliteren, door ideeën en verlangens op te halen en mensen aan elkaar te koppelen. Want wat alleen niet kan, lukt samen misschien wel!

Nu The Passion geweest is bezinnen we ons op de manier waarop we dit project in de toekomst kunnen inzetten voor oecumenische verbinding in Zeist. Meer nieuws volgt in de zomer van 2024.

Kijk voor meer informatie en inspiratie op de thema website of volg ons op Facebook en Instagram