Oecumenische Vredesdienst 22 september 2024

Samen voor Vrede. NU!

Dit is het thema van de nationale vredesweek 2024, van 14-22 september

In Zeist is op zondag 22 september een oecumenische viering waaraan 4 kerken meedoen: Parochie Sint Maarten, PKN wijkgemeente Zeist-West, de Doopsgezinde Kerk en de Evangelische Broedergemeente.

Voorgangers in die viering zijn: ds. Tineke Dronkert (Zeist-West), Marja van der Horst (Parochie Sint Maarten), ds Maaike de Jong (Doopsgezinde Gemeente Zeist).

Plaats en tijd: 10.00 uur Kerkelijk Centrum Zeist-West, de Clomp 3302 Zeist

De collecte is voor het vredeswerk van PAX.  U kunt uw bijdrage geven in de viering zelf, of een gift overmaken op rekeningnummer

NL73 RABO 01 62 19 67 09 van de Raad van Kerken Zeist ovv collecte vredesdienst.

Ook kunt u een gift geven via onderstaande QR code:

Er is geen kinderkerk.

Iedereen die mee wil vieren is van harte welkom!

Er is nog een activiteit in de vredesweek. Deze wordt georganiseerd door het Platform voor Levensbeschouwingen en Religies in Zeist:

Woensdag 18 september komt de heer Ed Dumrese van de vriendenstichting van Neve Shalom – Wahat Al-Salam spreken en een presentatie geven over dit vredesinitiatief. De Vriendenstichting ondersteunt het vredesdorp Neve Shalom- Wahat Al Salam op twee manieren: door het vredesdorp en met name zijn School for Peace te ondersteunen en door het gedachtengoed van het vredesdorp in Nederland uit te dragen.

Zie ook: Neve Shalom

Datum: woensdag 18 september van 20.00 uur tot 21.30 uur.

Locatie: Kerkelijk Centrum Zeist-West, de Clomp 3302 Zeist

De toegang is gratis, er wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd.

Iedereen is van harte welkom!